2012. augusztus 12., vasárnap

Töltött cukkini, padlizsán és burgonya


Ez a recept igen egyszerű és elég gyorsan is elkészíthető, így hétköznap, munka után hazatérve könnyű megoldást jelenthet szerintem bárkinek. Csak néhány dologra van hozzá szükség:
  • 1 nagy, kövér cukkini
  • 1 hasonló kaliberű padlizsán
  • 6-8 db nagy méretű burgonya
  • 15-20 dkg darált hús (igazából mindegy milyen, én pulykából készítettem)
  • friss zöldfűszerek (petrezselyem, kakukkfű, bazsalikom)
  • zsemlemorzsa
  • mozzarella
  • bacon
  • só, bors
A cukkini és padlizsán közepét kivágjuk késsel, a burgonyáét kikanalazzuk, vagy a szerencsésebbek karalábévájóval kibelezgethetik (sajnos az én konyhámból jelenleg ez az eszköz még hiányzik :)). A cukkini és padlizsán megmaradt belső, lágy részét turmixgépbe rakjuk, vagy botmixerrel ledaráljuk úgy, hogy homogén állagot kapjunk. Ebbe a lébe belekeverjük a zsemlemorzsát és fűszereket. Ezt a masszát állni hagyjuk, hogy a zsemlemorzsa jól megszívja magát. Közben elkészítjük a rizst, én Jamie receptje alapján szoktam, ehhez nem főzöm meg teljesen, a sütőben úgyis puhul még. Miután a rizs is kész, összekeverem a zsemlemorzsás masszával és a darált hússal. Hozzákeverek egy nagy, reszelt mozzarellát - ez segít az összetartásban.
Ezt az egyveleget rakom bele a cukkinibe, padlizsánba és burgonyába (amit előtte egy kicsit sóval körbesimogatok). Ha szépen megtöltöttem, jöhet rá a bacon, amivel körbetekerem a zöldséget. Ez két okból is nagyon jó megoldás: egyrészről nagyon jó ízt ad neki, másrészről nem kell több olajat használni hozzá, ha teflonos sütőbe rakjuk, mert a zöldségek alján lévő baconből jön ki annyi zsiradék, hogy ne égjen oda.
Fólia alatt sütjük 180 fokon, amíg nagyjából puha lesz a burgonya, aztán leveszem a fóliát és megpirítom a bacont.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése